ایمنی در کپسول‌های اکسیژن طبی از اهمیت بالایی برخوردار است. اکسیژن یکی از سه جزء مثلث آتش است و در صورتی که سیلندر آسیب دیده باشد، امکان آتش سوزی در محل زندگی شما وجود دارد.  یکی از مشکلاتی که ممکن است در کپسول اکسیژن به وجود بیاید و عملکرد آن را با مشکل مواجه کند، وجود نشتی و خوردگی‌های فیزیکی در اجزای کپسول اکسیژن است. برای جلوگیری از خطرهای احتمالی تست هیدرواستاتیک کپسول‌های اکسیژن انجام می‌شود.

تست فشار هیدرواستاتیک در صنعت برای تست مخازن ذخیره سازی و انتقال سیالات مورد استفاده قرار می‌گیرد. کپسول‌های اکسیژن نیز از این دست مخازن هستند و لازم است هر پنج سال یک بار تست فشار هیدرواستاتیکی در مورد آن‌ها اجرا شود.

تست هیدرواستاتیکی، خواص فیزیکی مواد بدنه کپسول اکسیژن را مورد آزمایش قرار می‌دهد تا مشخص شود کپسول توانایی تحمل فشار موردنظر در حین کار را دارد یا باید از رده خارج شود. با انجام این تست ترک‌ها، نشتی‌ها و خوردگی‌های احتمالی موجود در بدنه کپسول آشکار می‌شود. شما می‌توانیثد برای دریافت تمامی خدمات مرتبط با اکسیژن تراپی، شامل شارژ کپسول اکسیژن، تست هیدرواستاتیک کپسول و خرید تجهیزات اکسیژن تراپی با شماره 09128457455 تماس بگیرید.

در ادامه روش کلی انجام تست هیدرواستاتیک کپسول را بررسی خواهیم کرد.

روش انجام تست

در ابتدا کپسول به وسیله کارشناسان ما در امداد اکسیژن، از محل زندگی شما به محل تست منتقل می‌شوند. شما می‌توانید برای انجام تست هیدرواستاتیک کپسول اکسیژن با شماره 09128457455 تماس بگیرید.

پس از انتقال کپسول به محل تست، در صورت وجود گاز در کپسول، ابتدا گاز موجود در کپسول تخلیه می‌شود. کپسول در اولین مرحله و پیش از آغاز تست به صورت دستی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورتی که نشتی و خوردگی‌های واضح داشته باشد، تست در همین مرحله متوقف می‌شود.

در صورت سلامت ظاهری کپسول، مراحل اصلی تست هیدرواستاتیک آغاز می‌شود. برای انجام این تست، تمامی اجزای کپسول به طور کامل با آب پر شده و هوای باقیمانده در سیستم خارج می‌شود.

در این حالت فشار کپسول تا 1.5 برابر فشار عادی سیستم افزایش می‌یابد. کپسول به مدت مشخصی در این حالت نگه داشته می‌شود تا با استفاده از دستگاه‌ها و لوازم مرتبط با تست هیدرواستاتیک، نشتی‌ها و آسیب‌های احتمالی بدنه بروز پیدا کند. در این تست خاصیت انبساط مخزن مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که مخزن انبساط بیش از حد و یا کمتر از حد مجاز داشته باشد، احتمالا دیگر قابل استفاده نیست و از رده خارج می‌شود.

پس از اتمام تست هیدرواستاتیک کپسول اکسیژن، کارشناسان ما در امداد اکسیژن، کپسول اکسیژن را پر می‌کنند و کپسول را به محل زندگی شما بازمی‌گردانند.

سخن پایانی؛ اطمینان از ایمنی با تست هیدرواستاتیک کپسول‌های اکسیژن

کپسول‌های اکسیژن طبی که در منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید هر پنج سال مورد بررسی قرار گیرند. تست مربوط به این کپسول‌ها همانند سایر کپسول‌های ذخیره سیالات، تست هیدرواستاتیک است. این تست، برای اطمینان از عملکرد بهینه کپسول اکسیژن و اجزای تشکیل دهنده آن و عدم وجود خوردگی و نشتی انجام می‌شود.

اگر پنج سال یا بیشتر، از تست کپسول اکسیژن طبی شما گذشته است، کافیست با شماره تلفن 09128457455 تماس بگیرید. امداد اکسیژن ارائه دهنده کلیه خدمات اکسیژن تراپی در منزل است. کارشناسان ما در تمام نقاط تهران، کپسول اکسیژن را از درب منزل شما تحویل گرفته، آن را به محل انجام تست منتقل می‌کنند. پس از انجام تست و در صورت تایید سلامت کپسول، شارژ کپسول اکسیژن توسط کارشناسان امداد اکسیژن انجام می‌شود و کپسول، درب منزل به شما تحویل داده خواهد شد.