شارژ کپسول اکسیژن یکی از معضل‌های مصرف کنندگان است. کپسول اکسیژن چگونه شارژ می‌­شود؟ بهترین روش شارژ کپسول چگونه است؟ چگونه کپسول را بی خطر شارژ کنیم؟ تفاوت شارژ کپسول اکسیژن کارخانه‌ای و دستی چیست؟ امداد اکسیژن پاسخی شفاف به سوالات شما عزیزان می‌­دهد و بهترین را به شما نشان می‌دهد. شما می‌توانید برای خرید تجهیزات اکسیژن تراپی و شارژ کپسول اکسیژن، در هر ساعتی از شبانه روز و تمام نقاط تهران با شماره 09128457455 تماس بگیرید. کارشناسان ما علاوه بر ارائه خدمات، آموزش‌های لازم را نیز به شما ارائه خواهند داد.

شارژ سیلندر اکسیژن

اکسیژن موجود در کپسول‌های اکسیژن به دلیل نداشتن منبع تغذیه موقتی است و پس از مدت زمان متفاوتی این حجم تمام می‌­شود. طولانی یا کوتاه بودن زمان استفاده به میزان استفاده شما و سایز کپسول مربوط است. اگر مشکلات تنفسی دارید نیاز شما به شارژ کپسول زود به زود است و اگر برای کیفیت بهتر تنفس استفاده می­کنید ممکن است تا هفته‌ها نیاز به شارژ نداشته باشید. کپسول اکسیژن باید با خلوص بالا پر شود تا کارایی مناسب را داشته باشد. معمولا خلوص این کپسول‌ها 99.9% است و ترکیبی از گاز اکسیژن و اکسیژن مایع است. شارژ کپسول در منزل شما نیز ممکن است. اما بهترین گزینه انجام این کار در کارخانه است! شاید واژه شارژ کپسول در کارخانه، عجیب به نظر بیاید اما خطر این روش بسیار کم است و در مدت زمان کوتاهی انجام می­شود. دو روش شارژ دستی و شارژ در کارخانه را بررسی می‌کنیم.

ساخت اکسیژن در کارخانه

کارخانه‌های تولید و پرکردن کپسول‌ها، مراحل بسیار دقیقی برای ساخت اکسیژن خالص دارند. متخصصین باید تمام فاکتورهای مورد نیاز را رعایت کنند و خطا در این خط تولید جایگاهی ندارد. این مراحل به ترتیب زیر است.

  1. هوای محیط به درون کمپرسور‌ها کشیده شده و فشرده می­شود. فشار هوای درون کمپرسور حدود 8 الی 9 بار افزایش می‌یابد.
  2. هوای فشرده شده از دریچه‌های خشک کن و آب گیر عبور می‌کند. طی این مرحله روغن و رطوبت هوا گرفته می‌شود.
  3. ممکن است درون هوای خشک شده، مقداری روغن و رطوبت مانده باشد. با عبور هوا از میکروفیلتر‌های دارای کربن فعال، تمام ذرات اضافه کاملا از بین می‌روند. هوای تمیز، خشک، و فشرده به مراحل بعدی منتقل می‌شود.
  4. هوا پس از خالص شدن به مخزن‌های ذخیره منتقل می­شود. ژنراتور psa این جریان را پایدار و کنترل می­کند.
  5. 5.        پنجمین مرحله این فرایند ژنراتور یا مولد گاز اکسیژن است. برای ساخت اکسیژن از هوای فشرده، این هوا وارد مخزن‌های حاوی ماده جاذب زئولیت می­شود. زئولیت موجود در این مخزن گاز نیتروژن موجود در هوا و بقیه گاز‌های موجود را جذب می­کند. تنها گاز باقی مانده که جذب نمی­شود گاز اکسیژن است که از این مخزن خارج شده و به مرحله بعدی می‌رود.
  6. آخرین مرحله ترکیب گاز اکسیژن با اکسیژن مایع و ذخیره سازی اکسیژن  تولید شده در کپسول‌های مخصوص است.

شارژ کپسول اکسیژن در کارخانه

اکسیژن موجود در کپسول‌ها پس از مدتی تمام می‌­شود. تمام شدن حجم موجود بسته به میزان مصرف شما و حجم کپسول است. اگر بیماری‌های تنفسی داشته باشید نیاز شما به شارژ کپسول زود به زود است. اما اگر استفاده شما برای رساندن هوای تمیز به ریه است و نیاز دائمی به کپسول ندارید، ممکن است تا هفته‌ها نیازی به شارژ کپسول اکسیژن نداشته باشید. به همین خاطر کپسول‌ها در چرخه شارژ مجدد قرار می‌گیرند. این چرخه ادامه دارد تا زمانی که کپسول قابل استفاده نباشد و دچار زنگ زدگی شود. کپسول‌هایی که در کارخانه پر می‌­شوند سطح فشار بهتری نسبت به کپسول‌های پر شده دستی دارند. زیرا اکسیژن تولید شده در کارخانه مستقیم وارد سیلندر (کپسول اکسیژن) می‌شود. طبق استاندارد‌های سازمان بازرسی، گازهای طبی کپسول‌های اکسیژن حتما باید داخل کارخانه پر شوند و در صورت نقض این قانون، استاندارد شرکت مورد نظر باطل می‌­شود.

فشار کپسول‌های کارخانه‌ای از یک سوم بیشتر است. این کپسول‌ها هیچ خطری ندارند زیرا آماده مصرف هستند و از قبل عمل پر کردن سیلندر‌ها انجام شده است.

در نتیجه کپسول‌های شارژ شده توسط کارخانه؛ فشار بهتری دارند، هیچ خطری ندارند، آماده مصرف هستند و اکسیژن از خلوص بالایی برخوردار است.

شارژ سیلندر اکسیژن به صورت دستی

کپسول‌هایی که دستی پر می‌­شوند فشاری کمتر از یک سوم دارند. نشانگر این کپسول‌ها نصف را نشان می‌دهد اما اینطور نیست. پر کردن کپسول به صورت دستی و پر کردن یک کپسول با کپسول دیگر غیر قانونی است. چندین سال است که حساسیت بر روی پر کردن کپسول‌های دستی زیاد شده و سازمان بازرسی گازهای طبی برخورد قاطع در این زمینه دارد. زیرا فقط یکی از این خطرات منفجر شدن است. در جریان انتقال اکسیژن از کپسول افراد شارژ کننده به کپسول شما به خاطر فشار نامناسب، گازها واکنش غیر مطلوب نشان می‌دهند و احتمال انفجار بسیار بالا است!

زمانی که کپسول دست به دست پر شود، اکسیژن دچار افت خلوص فاحشی می‌­شود و کیفیت آن افت می‌کند. اگر خلوص و کیفیت اکسیژن پایین باشد نه تنها درمان نمی‌کند بلکه آسیب زننده نیز می‌باشد. این روش پیشنهاد نمی‌­شود، زیرا معایب آن بیشتر از مزایا است.

ما چگونه شارژ کپسول اکسیژن را انجام می‌دهیم؟

اکنون که به درک کاملی از تفاوت شارژ کپسول اکسیژن کارخانه‌ای و دستی رسیدیم. لازم به ذکر است شرکت امداد اکسیژن همواره در تلاش بوده تا بهترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه دهد. کپسول‌هایی که خدمت شما ارائه می‌­شود در کارخانه‌های معتبر پر شده‌اند و از خلوص بسیار خوبی برخوردارند. خدمات شارژ در محل ما نیز دارای فاکتور‌های تایید شده توسط سازمان گازهای طبی است. کپسول خالی از شما تحویل گرفته می‌­شود و کپسولی با تاریخ روز و مشخصات دقیق تحویل داده می‌­شود. ما کپسول شما را به تاخیر نمی‌‌اندازیم و در لحظه، عمل تعویض انجام می‌­شود.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره و خرید لوازم اکسیژن تراپی در منزل، در هر ساعتی از شبانه روز با شماره تلفن 09128457455 تماس بگیرید. کارشناسان امداد اکسیژن به درب منزل شما مراجعه خواهند کرد و لوازم و آموزش‌های مورد نیاز را در اختیار شما قرار خواهند داد.