دریافت اکسیژن برای بدن امری بسیار مهم می‌باشد، در طول روز بدن انسان نیاز مبرم به اکسیژن دارد تا بتواند فعالیت‌های روزانه را انجام دهد. اکسیژن در ریه با جریان خون مخلوط شده، وارد سلول‌های بدن می‌شود و پس از تبدیل به دی اکسید کربن از بدن خارج می‌شود. به علت دلایل مختلفی مانند: انواع بیماری‌ها، مشکلات تنفسی ارثی یا آلودگی‌های محیطی؛ ممکن است این عمل دچار مشکل شود و سطح اکسیژن بدن از حد طبیعی افت کند. در این حالت ممکن است پزشک استفاده از کپسول اکسیژن را به شما توصیه کند.

در مواردی که گفته شد، فرد مجبور به دریافت اکسیژن خارجی غیر از هوا می‌باشد. اکسیژن خارجی، کپسول اکسیژن طبی است که در صنایع پزشکی نیز کاربرد‌های بسیاری دارد. کپسول طبی، اکسیژنی با خلوص بالا و بدون آلودگی است که برای درمان بیماران استفاده می‌‌شود.این نوع اکسیژن توسعه یافته برای بدن انسان است و در سیلندرهای اکسیژن پزشکی خلوص بالایی از اکسیژن وجود دارد.

شما می‌توانید برای دریافت کپسول اکسیژن و تجهیزات مرتبط با اکسیژن تراپی، در هر نقطه از تهران و هر ساعتی از شبانه روز، با شماره 09128457455 تماس بگیرید. کارشناسان ما شارژ کپسول اکسیژن شما را در محل انجام می‌دهند و در صورت نیاز، کپسول و تجهیزات مورد نیاز را نیز برای شما فراهم می‌کنند. در ادامه به بررسی کاربردهای مختلف کپسول اکسیژن می‌پردازیم.

کاربرد کپسول اکسیژن طبی

کپسول اکسیژن در صنعت پزشکی و آرایشی بهداشتی کاربرد زیادی دارد، بعضی از این کاربردها شامل: 

تنظیم سطح اکسیژن خون

افرادی که به آسم حاد مبتلا هستند در طول روز به دفعات دچار تنگی نفس می‌شوند و میزان اکسیژن خون آن‌ها کاهش میابد.در این مواقع کپسول اکسیژن طبی، سطح اکسیژن خون را تنظیم کرده و به حالت عادی برمی‌گرداند.

البته در  نوع خفیف تر این بیماری نیازی به کپسول طبی نیست و استفاده از اسپری آسم کافی است.

تنفس مصنوعی

یکی از مهم ترین کاربردهای کپسول اکسیژن، تنفس مصنوعی می‌‌باشد.

در تصادفات جاده‌ای و حملات قلبی برای جلوگیری از بیهوش شدن فرد مجروح تا زمان رسیدن به بیمارستان از کپسول اکسیژن استفاده می‌شود. تنفس مصنوعی بسیار حیاطی است و اگر انجام نشود زندگی فرد مجروح  به خطر می‌‌افتد.

اتاق عمل

 برای بیهوشی بیماران در هنگام عمل جراحی از این نوع کپسول استفاده می‌شود. نه تنها در گذشته بلکه امروزه در بیهوشی‌های مدرن نیز همچنان این روش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درمان بافت‌ها

مسمومیت، شوک و ضربه جدی، ایست قلبی و ایست تنفسی از جمله مشکلاتی هستند که به بافت‌ها آسیب می‌زنند، اکسیژن درمانی در ان‌ها کاربرد گسترده‌ای دارد و بافت‌ها را ترمیم می‌کند.

مزایای استفاده از کپسول اکسیژن طبی

کپسول‌های اکسیژن بجز مصارف پزشکی مصارف خانگی بسیاری دارند. برای مثال گرفتن چند نفس عمیق از کپسول اکسیژن طبی قبل از خواب باعث بالا رفتن کیفیت خواب می‌‌شود و خوابی عمیق تر را برای شما فراهم می‌سازد.

استفاده از کپسول طبی در طول روز و بین فواصل زمان مشخص، علاوه بر پاک کردن آلودگی‌های ریه باعث افزایش شفافیت پوست می‌شود. امروزه هوای اطراف ما با گاز‌های سمی ترکیب شده و این مواد برای تمام افراد و به خصوص کودکان ضرر دارد، استفاده از اکسیژن پاک باعث خنثی شدن این آلودگی‌ها و کم تر شدن آسیب می‌شود.

از دیگر مزایای کپسول اکسیژن، بالا بردن کیفیت رابطه جنسی افراد است. کیفیت رابطه جنسی در افرادی که از اکسیژن طبی استفاده می‌کنند بسیار بالاتر از افراد عادی است و به دلیل رسیده اکسیژن بیشتر به بافت‌ها در حین رابطه جنسی، ارگاسم قوی‌تری را نیز تجربه می‌کنند.

کپسول اکسیژن طبی برای درمان کرونا نیز بسیار موثر بوده و بیماران کرونایی نیاز به کپسول‌های اکسیژن دارند و باید دائما با آن‌ها تنفس کنند.

اکسیژن طبی مناسب چه افرادی است ؟

پاسخ این سوال ممکن است در نگاه اول عجیب باشد:

تمام افراد جامعه!

استفاده از کپسول اکسیژن محدود به افراد خاصی نیست و برای تمام سنین از کودکان تا افراد مسن قابل استفاده است.

اکسیژن طبی فواید بسیاری دارد و در بدن مثل دارو‌های تقویتی عمل ‌می‌کند و در غلظت و مقدار مناسب برای هیچکس ضرری ندارد. حتما لازم نیست درگیر بیماری خاصی باشید، کاربرد اکسیژن پاک صرفا برای افراد بیمار نیست و برای پیشگیری از مشکلات ریوی و افزایش سلامتی به خصوص در افرادی که در شهرهای آلوده مثل تهران زندگی‌ می‌‌کنند، توصیه می‌شود.

نکاتی در مورد مصرف و حجم کپسول هنگام خرید

برای مصرف کپسول اکسیژن نیاز به ماسک مخصوص دارید و می‌‌توانید از مراکز فروش یا از تجهیزات پزشکی تهیه کنید. توجه داشته باشید برای خرید حجم مناسب حتما با پزشک مشورت کنید تا خرید درستی انجام دهید. کپسول‌های اکسیژن در ایران به صورت چدنی یا آلمینیومی وجود دارند. رنگ بین المللی بدنه این کپسول اکثرا سفید و گاها نقره‌ای می‌باشد، نوع نقره‌ای در مخازن آلمینیومی عرضه می‌شود. در حال حاضر این کپسول‌ها در دو نوع یک بار مصرف یا چند بار مصرف موجود هستند، نوع یک بار مصرف آن‌ها یک لیتر اکسیژن فشرده استو حجم بالاتر ندارد.

کپسول‌های چند بار مصرف برای استفاده دائمی مناسب هستند؛ درمراکزتولید یا شارژ کپسول می‌توان حجم آن‌ها را تمدید کرد و در مخزن‌های 3 لیتر، 5 لیتر، 10 لیتر و 50 لیتری موجود هستند.

سخن پایانی؛ کپسول اکسیژن طبی برای همه!

در دنیای امروز که آلودگی هوا در تمام شهرها وجود دارد، استفاده از کپسول اکسیژن طبی، مختص افراد بیمار نیست. اکسیژن موجود در جو 21% است و نیاز معمولی بدن انسان را رفع می‌‌کند اما اگر گه گاه از کپسول‌های اکسیژن طبی استفاده کنید، متوجه بهبود در خلق وخو، شفافیت و زیبایی پوست، رابطه جنسی و سایر جنبه‌های زندگی خود خواهید شد. برای خرید و شارژ کپسول اکسیژن طبی شما می‌‌توانید در هر ساعتی از شبانه روز با شماره تلفن 09128457455 تماس بگیرید. کارشناسان ما به محل زندگی شما خواهند آمد و علاوه بر پرکردن کپسول، آموزش‌های لازم برای استفاده از اکسیژن طبی را نیز به شما آموزش خواهند داد.